Dersin Adı | Mühendislik İstatistiği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 236 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere istatistiksel veri toplama, analiz etme ve yorumlama üzerine genel bir beceri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin konuları arasında örnekleme dağılımı, istatistiksel kestirim, hipotez testi, basit ve çoklu doğrusal regresyon bulunur. Ayrıca, deney tasarımı ve bu konuların endüstri sistemleri mühendisliğine uygulamaları tartışılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İstatistik ve Veri Analizi ve İşletmeye Giriş | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 1, pages 21-37 |
2 | İstatistik ve Veri Analizi ve İşletmeye Giriş | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 1, pages 37-50 |
3 | Temel Örnekleme Dağılımları ve veri tanımlaması | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “Fundamental Sampling Distributions and Data Descriptions“ Chap. 8 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 245-261. |
4 | Temel Örnekleme Dağılımları ve veri tanımlaması | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 8, pages 263-282 |
5 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Estimation Problems“ Chap. 9 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 285-302. |
6 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Estimation Problems“ Chap. 9 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 305-320. |
7 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 9, pages 320-327 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 339-362. |
10 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 362-385. |
11 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 386-393 |
12 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 393-396. |
13 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 399 |
14 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 399 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L,Ye K., ISBN-13: 978-0321629111 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ross S., A First Course in Probability, Pearson Education. "Statistics for Engineers and Scientists" by William Navidi, McGraw-Hill Education, 4th Edition, 2014. ISBN-13: 978-0073401331 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest